THIS IS LOVE

Kärlek inspirerar mig. Det finns så många olika sortes kärlek och som förekommer i olika relationer i olika grader. Någon kärlekshistoria som inspirerar mig och som får mig att tro på evig och äkta kärlek är kärleken mellan mina föräldrar. Jag tycker det är häftigt att dem kunnat hållt ihop sen dom var endast 15 och 16 år gamla. Hur finner man konsten till att hålla ihop så länge. Att man samtidigt utvecklas och förändras. Tar sig igenom motgångar och medgångar. Känner glädje och sorg. Finner lycka och kärlek hos varandra fast än det är så många bollar i luften.  Det är det som får mig att tro på evig kärlek, för jag har stått på första parkett. Jag har sett det och jag har lärt mig av det. Att ni tillsammans också uppfostrat två barn och blivit dem bästa föräldrarna vi någonsin kunnat föreställa oss. Era barn är så tacksamma för att just Ni har format oss till dem vi är, för att vi aldrig skulle kunna fått en bättre uppväxt. För att ni ger oss trygghet, får oss att känna oss älskade. För att ni gett oss en stabil grund att stå på. För att ni håller våra händer ett tag i livet, men i era hjärtan föralltid. 
Jag vet att Ni alltid kommer att hålla elden vid liv. För med eran vilja och med eran motivation, och den enorma mur ni byggt upp av erfarenheter och styrka kommer ingen någonsin kunna riva.
Jag är säker på att vi alla kommer hitta vår andra halva och att det finns någon för alla. Vi alla är menade för någon, och den vi är menade för kommer vi också att stanna hos livet ut. Någon form av kärlek kommer finna oss alla.

Dom här små söta hälsningarna skrevs 1988 i Nerkes Allehanda när även mina föräldrar var unga och dumma.

Jag älskar er, universums finaste människor.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0