Ta aldrig någon förgivet.

Många frågar mig om vad det är som har hänt dom senaste månaderna och jag tänkte ge er några pusselbitar av min verklighet.  
Dom senaste månaderna har varit ett tufft och ett rent helvete.  Jag har varit nere i en djup deprision som varat i flera månader.  Mitt liv har bestått av många mörka kvällar, långa nätter och mycket möten hit och dit.  Det har varit många tankar, bråk och jag har fällt många tårar. Fastnat i mörkret och försökt hitta vägen ut. Jag är säker på att med tiden kommer allt att lösa sig och jag kommer att må bra igen. Jag får mycket hjälp utifrån men jag är också så oerhört glad att jag har så fina vänner, otroligt bra och förstående lärare och många underbara människor runt omkring mig som stöttar mig, tror på mig och lättar vikterna från mina axlar. Speciellt ett stort tack till min familj, ert tålamod och kärlek.
Men så finns så mycket faktorer som påverkar en i vardagen och som tar så mycket onödig energi. Människor som sitter och klagar, suckar, lägger onödiga kommentarer. Det är människor som är negativa som varken sprider glädje eller energi. Det är människor som vill få uppmärksamhet, som tar energi av andra. Det är just dom här människorna i min omgivning jag nu väljer att ta avstånd från.  Människor som ser sig blinda i sig själva, ser inte vad man har. Uppskattar inte det man har eller får. Otacksamma människor, värsta jag vet. Människor som väljer att inte säga det lilla och enkla ordet som tack, det kan göra så himla mycket. Samt falska personer, som visar en sida mot mig men som i själva verket går en helt bakom ryggen.  Jag blir fascinerande av hur människor orkar lägga energi på att snacka så mycket skit om andra. Hur folk orkar sprida falska rykten, vända ryggen mot människor som en gång stått dom nära. Tror att allt löser sig med tiden, tar förgivet att alla människor tror på förlåtelse eller en andra chans. Ta vara på varandra, tänk igenom vilka ni har i er omgivning. Folk som bara tar energi och inte ger, förtjänar inte heller att ha er bakom sina ryggar. Med dom välvalda orden avslutar vi dagen med ett godnatt.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk på hur de är!

Svar: aaah. Du? Stå för vem du är. Fatta inte ett ord vad du menar. :)
rrebccaa.blogg.se

2012-11-15 @ 23:33:58
Postat av: Cicki

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Bland annat det här med falska ''vänner''. man ska göra sig av med sådana för det är då man kommer någonstans i livet. Kämpa på!=)

Svar: Du är så rätt! Tack!! :)
rrebccaa.blogg.se

2012-11-16 @ 20:48:31
URL: http://cickiohrman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0